Opis Akademii mistrzów efektywności
Wg John P. Kotter świat zmienia się w takim tempie, w jakim systemy zarządzania, struktury organizacyjne i kultury zbudowane w ciągu ostatniego stulecia nie są w stanie sprostać stawianym im wymaganiom. Nowe technologie dają nowe możliwości. Globalizacja ułatwia wejście zagranicznej konkurencji na twój rynek. Startupy zakłócają rynki. Klienci oczekują wyższej jakości i bardziej spersonalizowanych doświadczeń. Technologia zatarła granice między branżami, podkopując stabilną strukturę ekonomiczną. Szybkie zmiany w otoczeniu wymuszają szybsze zmiany w przedsiębiorstwach.
W obliczu wyzwań związanych ze światem BANI oraz wszechobecną cyfryzacją branż i przedsiębiorstw zachodzi konieczność przedefiniowania sposobu pracy. Dlatego na bazie ponad 20 lat doświadczeń stworzyliśmy dla Was kompletną metodę działania w takich warunkach – Agile Management System AMS®.
Akademia porusza najważniejsze zagadnienia z obszarów: zwinnego wdrażania strategii, kompetencji przywódczych, kompetencji społecznych, budowy kultury organizacyjnej, tworzenia efektywnych zespołów, optymalizacji przepływu pracy, zwinnych zespołów i cyfryzacji procesów.
Ten kurs jest dla wszystkich którzy mają dość słuchania, że się nie da, chcą szybko osiągnąć efekty, tworzyć zwinny efektywny biznes, wykorzystują najnowsze technologie. To jedyny taki program na rynku!
Dla kogo jest Akademia mistrzów efektywności
Dla wszystkich którzy chcą tworzyć i promować markę eksperta, żeby więcej zarabiać, działać w elitarnym środowisku, wymieniać się doświadczeniem, zyskać kompleksową wiedzę i możliwość zarabiania na niej.
Dla Prezesów, dyrektorów i menadżerów zarządzających zespołami, którzy chcą osiągać ambitne cele, nieustannie optymalizować procesy i poprawiać współpracę.
Dla firm, które chcą wyśrubować efektywność, rozwijać swoich pracowników i nie wydać przy tym majątku.
Czego dowiesz się w Akademii mistrzów efektywności?
Jak zwinnie wdrażać strategię
Poznasz model opisujący w jaki sposób wdrażać cele strategiczne stosując OKRy, jak tworzyć i wdrażać wartość dla klientów oraz jak tworzyć zdolności biznesowe (ludzie, procesy, aplikacje), które tworzą przewagi strategiczne. Dowiesz się jak zorganizować pracę w firmie, żeby poprawić komunikację między działami. Nauczysz się projektować doświadczenie klienta, które zwiększa jego zadowolenie, zaangażowanie i obroty.
Nauczysz się kompetencji społecznych
Nauczysz się efektywnej komunikacji z osobami o różnych stylach komunikacji, żeby osiągać swoje cele i nie tracić ludzi. Dowiesz się jak rozpoznawać i eliminować różne próby manipulacji, gier i toksyczne mechanizmy w relacjach. Dowiesz się jak rozwiązywać konflikty. Nauczysz się się jak zarządzać emocjami i odblokować strach przed podejmowaniem decyzji.
Jak stworzyć kulturę organizacyjną
Dowiesz się jaką kulturę organizacyjną powinieneś zbudować, żeby maksymalnie wspierać realizację strategii, zwiększyć współpracę, zaangażowanie, efektywność, szybkość, elastyczność i innowacyjność. Nauczysz się też skutecznie wdrożyć kulturę w zespołach, żeby pracownicy pracowali bez tarć, biorąc odpowiedzialność.
Poznasz sekrety zwinnego przywództwa 4.0
Cyfryzacja i zmiany społeczne powoduje, że zmienia cię całkowicie koncept przywództwa. Nasze badania oraz MIT to potwierdzają. Z tego kursu dowiesz się czego powinieneś się nauczyć, żeby zostać efektywnym przywódcą, który stworzy system w którym będą pracować zmotywowani pracownicy. Nauczysz się kompetencji w obszarze strategii, taktyki, kultury i przywództwa.
Poznasz tajniki tworzenia efektywnych zespołów
Dowiesz się od czego zależy efektywność pracy zespołu i organizacji. Dowiesz się jak tworzyć efektywne zespoły, które realizują operacje i wdrażają strategię. Otrzymasz kanwę, która pozwoli Ci zaplanować wszystkie ważne kwestie dotyczące twojego zespołu. Dowiesz się jakich ludzi zatrudniać, żeby efektywnie współpracowali, wykorzystywali swoje mocne strony i talenty dla dobra zespołu. Nauczysz się projektować pracę stacjonarną, zdalną i hybrydową.
Nauczysz się optymalizować przepływ pracy
Dowiesz się jak zaprojektować , wdrożyć i zoptymalizować przepływ pracy. Dowiesz się jak zaplanować pracę, żeby poświęcać mniej czasu na koordynację Poznasz metodę 5 kroków do usprawnienia przepustowości całego systemu. Nauczysz się jak skalować Kanban w całej organizacji.
Dowiesz się jak pracuje zwinny zespół
Dowiesz się jakich ról potrzebuje zespół oraz jakie procesy zespołowe należy uruchomić, żeby zespół efektywnie działał dostarczając wartość, usprawniał procesy i uczył się na błędach. Wszystko to przećwiczysz w trakcie warsztatu, budując miasto z klocków Lego.
Nauczysz się modelować i usprawniać procesy
Poznasz model analizy biznesowej. Dowiesz się jakie są rodzaje procesów, które należy cyfryzować i automatyzować. Poznasz notację BPMN do modelowania procesów. Poznasz również metody i style modelowania, które pomogą Ci prawidłowo przedstawić i zoptymalizować procesy.
Korzyści z uczestnictwa w Akademii mistrzów efektywności
- Poprawisz komunikację w firmie
- Będziesz skuteczniej wdrażał cele strategiczne
- Zwiększysz zadowolenie klienta
- Będziesz eliminował nieefektywności i zoptymalizujesz przepływ pracy
- Zrozumiesz jak się komunikować z osobami o innym stylu komunikacji i zaczniesz osiągać swoje cele
- Poprawisz relacje i współpracę w swoim otoczeniu
- Nauczysz się rozpoznawać wszelkie formy manipulacji, gier i toksycznych zachowań i oczyścisz atmosferę
- Nauczysz się rozpoznawać źródła emocji i skutecznie nimi zarządzać
- Zbudujesz kulturę organizacyjną, która zwiększa współpracę, zaangażowanie, efektywność, szybkość, elastyczność i innowacyjność
- Dowiesz się jak zostać zwinnym przywódcą w świecie BANI za którym podążają pracownicy
- Zbudujesz zespoły, które efektywnie działają, usprawniają procesy i uczą się na błędach
- Będziesz wiedział jakich pracowników zatrudniać, którzy pasują do Twojej kultury organizacyjnej
- Będziesz wiedział na jakie aplikacje wydawać pieniądze, żeby wzmacniać przewagi konkurecyjne
- Dowiesz się jak szybko i skutecznie wdrażać aplikacje reagując na informację zwrotną z rynku
Program Akademii mistrzów efektywności
Moduł 1: Zwinne wdrażanie strategii - 2 dni
- Dowiesz się jak przedstawić strategię za pomocą Zrównoważonej Karty Wyników
- Zdefiniujesz portfel modeli biznesowych, który pomoże wdrożyć strategię
- Dowiesz się jak definiować szybkie eksperymenty (Epiki), które ułatwią próbowanie różnych opcji strategicznych
- Poznasz trójwymiarowy model przedsiębiorstwa opisujący w jaki sposób wdrażać zmiany strategiczne, jak tworzyć i wdrażać wartość dla klientów oraz jak tworzyć zdolności biznesowe (ludzie, procesy, aplikacje), które tworzą przewagi strategiczne
- Zdefiniujesz wokół czego będziesz tworzyć wartość – zdefiniujesz strumienie wartości
- Określisz persony swoich potencjalnych klientów, czyli poznasz ich potrzeby, obawy i oczekiwania
- Zaprojektujesz pełny cykl kontaktu klienta z Twoją firmą (doświadczenie klienta obejmujące działania, motywację, wątpliwości i bariery) by zyskać nową przewagę konkurencyjną
- Zaplanujesz pozytywne i wciągające doświadczenia klienta we wszystkich kanałach i punktach styku z Twoją Marką w celu wzmocnienia relacji
- Zidentyfikujesz jakich zdolności biznesowych (ludzie, procesy, aplikacje) potrzebujesz, żeby wdrożyć doświadczenie klienta
- Dowiesz się w jaki sposób przetłumaczyć cele strategiczne na kwartalne OKR’y
- Poznasz metody uzgadniania OKR’ów z zespołami
- Poznasz najlepsze praktyki we wdrażaniu OKR’ów
- Poznasz cykl wydarzeń OKR i dowiesz się jak przeprowadzić spotkania w całej organizacji od strategii, taktyki do zespołu.
Moduł 2: Zwinny zespół - 2 dni
- Poznasz zasady Agile, którymi będziesz się kierował w pracy
2. Poznasz role zespołowe oraz ich obowiązki i metody pracy
3. Dowiesz się jak wygląda proces dostarczania produktu w SCRUM i Kanban
5. Dowiesz się jak wygląda wydarzenie planowania pracy, codzienne spotkanie, podsumowania i prezentowanie wyników
6. Ponieważ Agile najlepiej uczyć się w praktyce dlatego zagramy w grę Agile:
- Opracujesz Historyjki Użytkownika i zaplanuj wydanie
- Nauczysz się planować sprinty
- Dowiesz się jak wygląda realizacja sprintu, wydania
- Dowiesz się jak są obsługiwane zmiany
7. Poznasz sposoby usprawniania pracy, żeby osiągnąć maksymalną szybkość zespołu
8. Dowiesz się jak budować interdyscyplinarne i autonomiczne zespoły.
Moduł 3: Kompetencje społeczne - 2 dni
- Dowiesz się co jest źródłem Twoich emocji i jak nimi skutecznie zarządzać
- Dowiesz się jak wpływa na życie myślenie pozytywne i negatywne. Nauczysz się jak w prosty sposób zmienić sposób myślenia, przez zmianę interpretacji wydarzeń i przestać przeżywać nieprzyjemne emocje.
- Poznasz sposoby na wzbudzanie empatii i patrzenie na świat z perspektywy innych
- Dowiesz się co jest podstawą interakcji społecznych. Poznasz w jakie role wchodzą ludzie w relacjach, rozpoznasz gry między nimi.
- Poznasz toksyczne mechanizmy i komunikaty, które niszczą relacje
- Nauczysz się budować relacje i efektywnie współpracować
- Poznasz metody manipulacji i sposoby zabezpieczenia się przed nimi
- Poznasz style komunikacji i nauczysz się je rozpoznawać u innych.
- Dowiesz się jak prowadzić nieagresywną komunikację, która pozwala osiągać Ci cele
- Poznasz style słuchania i dowiesz się jak prowadzić konstruktywną i skuteczną rozmowę i udzielić informacji zwrotnej, która konstruuje przyszłość i każdy z przyjemnością jej wysłucha
- Poznasz proste i sprawdzone metody rozwiązywania problemów
- Dowiesz się dlaczego ludzie boją się podejmować decyzje i jak odblokować ten strach. Nauczysz się jak brać odpowiedzialność za własne życie oraz decyzje i pracować w kręgu wpływu. Dowiesz się jak zbudować odwagę, żeby podejmować trudne decyzje.
- Poznasz język miłości swój i swojego partnera i dowiesz się jak skuteczniej z nim się komunikować i budować głębszą satysfakcjonującą relację.
Moduł 4: Budowa kultury organizacyjnej - 1 dzień
- Ocenisz swoją obecną kulturę w 6 wymiarach oraz w 3 subkulturach
- Zdefiniujesz docelową kulturę, która będzie wspierała realizację nowej strategii
- Dowiesz się jak tworzą kulturę takie firmy jak Netflix, Zappos, Spotify, Patagonia,..
- Zdefiniujesz niezbędne zmiany (widoczne i niewidoczne atrybuty kultury)
- Zdefiniujesz potrzebny rodzaj przywództwa oraz dowiesz się jak znaleźć nieformalnych liderów, którzy będą wspierali nową kulturę
- Określisz strategię komunikacji i plan działania, żeby sprawnie wdrożyć kulturę
- Dowiesz się jak zatrudniać osoby, które pasują do Twojej kultury organizacyjnej.
Moduł 5: Zwinne przywództwo 4.0 - 2 dni
- Przywództwo
- Przywództwo vs zarządzanie
- Kompetencje przywódcze (schyłkowe, cały czas aktualne, przyszłości) – test
- Style przywództwa zwinnego i identyfikacja własnego stylu
- Połączenie przywództwa transformacyjnego, służebnego i autentycznego
- 9 ról przywództwa opartych na wartościach
- Lider w erze cyfrowej
- Przywództwo na wszystkich poziomach organizacji
2. Kompetencje zwinnego lidera
- Samozarządzanie
- Rozwój osobisty
- Pokora
- Pewność siebie
- Asertywność
- Elastyczność
- Wiarygodność i autentyczność
- Kompetencje społeczne (omówione w ramach szkolenia AMS® Kompetencje społeczne)
- Stosowanie modelu coachingu
3. Strategia
- Wizja i myślenie strategiczne
- Plan tworzenia trwałego sukcesu
- Przewidywanie zmian i inspirowanie
- Zdyscyplinowane myślenie
- Współtworzenie
- Eksperymentowanie
4. Taktyka
- Wspieranie większego dobra i dostarczanie wartości
- Szybkie rozpoczynanie działania
- Autonomiczne zespoły
- Elastyczne zespoły
- Podział problemów na małe części
- Aktywowanie umysłu zbiorowego w zespole
- Wspieranie różnorodności
- Kierowanie i zarządzanie zdalnymi zespołami
- Jak delegować pracę i wzmacniać pracowników? Jak radzić sobie z oporem?
5. Kultura
- Stosowanie modelu mentalnego Agile
- Wspieranie procesów relacyjnych
- Budowa bezpieczeństwa i zaufania w zespole
- Jak zarządzać emocjami w zespole
- Kultura stałego rozwoju
- Rozwój talentów
- Ocena rezultatów i doskonalenie organizacji dzięki skutecznej informacji zwrotnej
- Co motywuje pracowników. Poznaj różne modele motywacji i stosuj najbardziej odpowiedni.
Moduł 6: Jak tworzyć efektywne zespoły (klasyczne i Agile) - 1 dzień
- Model efektywności organizacji
2. Dowiesz się jak tworzyć efektywne zespoły, które realizują operacje i wdrażają strategię
3. Dowiesz się od czego zależy styl przywództwa i jaki zastosować, żeby odnosić sukcesy
4. Poznasz przeszkody, które uniemożliwiają efektywną komunikację i pracę
5. Poznasz czynniki budujące efektywny zespół i otrzymasz kanwę, która pozwoli Ci zaplanować wszystkie ważne kwestie dotyczące twojego zespołu:
- Misja
- Wartości
- Zasady/normy
- Kodeks honorowy
- Komunikacja w zespole i z interesariuszami
- Oczekiwane rezultaty
- Zakres decyzji, jakie zespół może podejmować samodzielnie
- Zasoby zespołu
- Lista członków i ich role
- Kompetencje
- Kluczowe programy
- Zadanie zespołu
- Obowiązki lidera
6. Dowiesz się jakie czynniki psychologiczne wpływają na efektywność zespołu i jak dobrać pracowników, żeby uzyskać mistrzowską efektywność
7. Dowiesz się jak zwiększyć zaangażowanie i wyeliminować tarcia
8. Dowiesz się co musisz zrobić, żeby zespół brał odpowiedzialność za swoje zadania i decyzje
9. Dowiesz się jakich ludzi zatrudniać, żeby łapali flow ze sobą i efektywnie współpracowali
10. Dowiesz się co zrobić, żeby pracownicy wykorzystywali swoje mocne strony, talenty i doświadczenie dla dobra zespołu
11. Nauczysz się projektować pracę zespołu pracującego stacjonarnie, zdalnie i hybrydowo z wykorzystaniem naszej kanwy
Moduł 7: Optymalizacja przepływu pracy z Kanban - 2 dni
- Dowiesz się jak krok po kroku wdrożyć szybki przepływ pracy stosując Kanban
- Dowiesz się jakie optymalne partie powinieneś planować, żeby jak najszybciej dostarczać pracę
- Poznasz sposoby wizualizacji pracy
- Dowiesz się ile tracisz czasu przełączając się między zadaniami i jak można temu zaradzić
- Poznasz zasady ustalania pracy w toku, żeby przepływ działał sprawnie
- Dowiesz się jak zarządzać kolejkami i jak je rozładowywać
- Dowiesz się jak zaplanować pracę, żeby poświęcać mniej czasu na koordynację
- Dowiesz się jakie spotkania organizować i o czym na nich rozmawiać, żeby poświęcić na nie minimum czasu i uzyskać jak najlepszy efekt
- Poznasz metodę 5 kroków do usprawnienia przepustowości całego systemu
- Dowiesz się jak rozpocząć pracę z Kanban
- Dowiesz się jak skalować tablice Kanban w całej organizacji
Moduł 8: Modelowanie i usprawnianie procesów biznesowych - 1 dzień
- Czym są procesy biznesowe
- Od strumienia wartości do procesów
- Co to jest BPMN
- Narzędzia do modelowania procesów
- Notacja BPMN
- Przepływ procesy
- Zadania/aktywności
- Bramki decyzyjne
- Pule/uczestnicy, tory
- Zdarzenia
- Artefakty (dane, adnotacje, grupy)
- Metody modelowania procesów:
- Metoda tworzenia diagramu procesów
- Dokumentowanie procesów biznesowych
- Nazewnictwo i standardy numerowania
- Zasady tworzenia czytelnych modeli procesów
- Style modelowania w BPMN
- Modelowanie ścieżek równoległych
- Często popełniane błędy
- Procesy i podprocesy
- Biała i czarna skrzynka
- Zdarzenia powtarzalne
- Modelowanie problemów i wyjątków
- Komunikacja z procesem i z klientem
- Które procesy cyfryzować i automatyzować
Funkcje kursu
- Lekcje 381
- Quizy 0
- Trwanie Lifetime access
- Poziom Wszystkie poziomy
- Język Język polski
- Studenci 344
- Certyfikat Nie
- Oceny Tak
Sympatyk transformacji cyfrowej, wielbiciel minimalizmu, prostoty, elastyczności, jasnej komunikacji. Zarabia na życie cyfryzowaniem przedsiębiorstw. Niewolnik interdyscyplinarnego rozwoju. Wierzy, że można wygrywać dzięki większej wiedzy, świadomości siebie i klientów. Niepoprawny optymista. Przyjaciel świata, ludzi i nauki. Inspirowany przez doświadczenia, wyjątkowych ludzi i podróże.