Dlaczego warto wybrać nasz kurs?
Czy zmagasz się z wyzwaniami zarządzania wielopokoleniowymi zespołami, napotykasz na opór pracowników, konflikty w zespole, czy borykasz się z trudnymi charakterami i brakiem motywacji wśród personelu? A może zastanawiasz się, jak wyeliminować dysfunkcje w zespołach, skutecznie osiągać cele i zmniejszyć rotację?
Rozumiem te wyzwania jak mało kto, ponieważ sam kiedyś stanąłem w obliczu podobnych trudności. Emocje, które przeżywałem każdego dnia skłoniły mnie do szukania rozwiązań. Uczyłem się, eksperymentowałem, robiłem badania i doskonaliłem moje kompetencje przywódcze, aż mogłem spokojnie usiąść i zacząć planować rozwój firmy, pracownicy realizowali cele zespołu, byli zmotywowani, spadła rotacja, wyeliminowałem konflikty, a zespół nieustannie doskonalił procesy.
Żeby to osiągnąć musiałem się wiele nauczyć. Uczę się przywództwa od 23 lat, a od 13 lat zarządzać różnorodnymi zespołami. Specjalnie dla Ciebie przygotowałem ten kurs HR Excellence, żebyś nie popełniał takich błędów jak ja i inni menadżerowie. Kurs HR Excellence to kompleksowe źródło wiedzy na temat tego, jak tworzyć miejsce pracy, które przyciąga i zatrzymuje najlepszych.
Dla kogo jest przeznaczony program Zawód menadżer?
Zapraszamy osoby pracuje w roli HR (menedżer, business partner, specjalista) Jeśli interesuje Cię tematyka rozwoju ludzi, budowy kultury, łączenia pracowników z różnych pokoleń w jednym zespole, poprawy efektywności zespołów, rozwiązywania problemów z pracownikami to z pewnością znajdziesz coś dla siebie.
Czego się nauczysz?
Zbudujesz kulturę organizacji
Żeby osiągać twarde wyniki, musisz stworzyć miękki HR. Zaprojektuj kulturę, która rozpędzi Twoją organizację w przyszłość. Zrób z kultury przewagę konkurencyjną tak, jak zrobili to Zappos, Spotify czy Netflix. Dowiedz się jak zaprojektować angażującą kulturę organizacyjną, która wspiera Twoją strategię.
Zbudujesz kulturę w zespołach
Odkryj techniki tworzenia silnych, wspierających się nawzajem grup pracowniczych. Wykreuj atmosferę harmonii i zaufania, która napędza osiąganie wspólnych celów. Poznaj trzy umiejętności potrzebne do budowy kultury zespołu. Naucz się wysyłać takie sygnały społeczne, które budują bezpieczeństwo i zaufanie do Ciebie jako lidera. Dowiedz się co jest spoiwem zespołu i je zbuduj.
Jak prowadzić coaching efektywnych zespołów
Dowiesz się jak pomóc zespołom osiągać cele przez współpracę, komunikację i rozwiązywanie problemów między członkami zespołu. Zdobędziesz wiedzę jak poprawić efektywność i wyeliminować dysfunkcje. Dowiesz się jak rozmawiać z zespołem, a nie z pojedynczymi osobami. W efekcie zespół sam będzie dokonywał odkryć i zmian w postrzeganiu swojej rzeczywistości i usprawniał pracę.
Dowiesz się jak rozwiązywać problemy z pracownikami
Ten kurs został stworzony z myślą o menadżerach pragnących doskonalić swoje umiejętności i rozwiązywać problemy zespołu takie jak konflikty, opór, pretensje, krytykę, wycofanie się, manipulacje, współpraca z wampirami energetycznymi czy narcyzami. Dowiesz się jak radzić sobie z trudnymi emocjami oraz zespołami wielopokoleniowymi.
Zatrudnisz odpowiednich pracowników
Zidentyfikujesz co charakteryzuje kulturę Twojej firmy/zespołu. Nauczysz się w jaki sposób pytać kandydatów do pracy o dopasowanie kulturowe, żeby zatrudniać osoby, które pasują do twojej kultury. Dzięki temu zbudujesz efektywniejszy zespół w którym się wszyscy rozumieją, zwiększysz zaangażowanie i zmniejszysz rotację.
Dowiedz się jak rozwijać pracowników
Odkryj talenty pracowników. Naucz się je rozwijać. Zwiększ lojalność i zaangażowanie pracowników. Dowiedz się za projektować rozwój zawodowy.
Jak rozwijać i oceniać menadżerów
Dowiedz się kim jest przywódca i czym różni się od menadżera. Naucz się jakie są właściwe motywy do bycia przywódcą. Poznaj model dojrzałości przywódczej menadżerów i testy, które wykorzystasz do oceny poziomu dojrzałości przywódczej. Naucz się w jakie role powinien wchodzić nowoczesny przywódca i sprawdź (test) jakie kompetencje Twoich menadżerów są schyłkowe, cały czas powinny być rozwijane, a jakie są kompetencjami przyszłości. Zaplanuj rozwój menadżerów w oparciu o testy, które dostarczamy.
Jak się efektywnie komunikować
Naucz się wyrażać swoje zdanie w sposób zdecydowany, lecz szanujący innych. Poznaj style komunikacji (kolory) i naucz się skutecznie komunikować z osobami o innym stylu niż Twój. Naucz się udzielać konstruktywnej informacji zwrotnej, która buduje, a nie rani drugiego człowieka. Skuteczna komunikacja to klucz do rozwiązania problemów i osiągnięcia wspólnych celów.
Otrzymasz wsparcie mentorów
Zapraszam Cię raz w miesiącu na mentoring efektywności osobistej i rozwiązywania problemów. Konsultuj swoje wyzwania z mentorami. Nasi mentorzy są tu, aby odpowiedzieć na Twoje pytania i pomóc Ci w osiągnięciu Twoich celów zawodowych szybciej a także dostarczyć aktualną wiedzę.
Co dostajesz?
- 79 lekcji (41 godzin i 27 minut)
- 60 pytań coachingowych do zespołu
- Test i charakterystyka ról zespołowych
- Kanwa zadań zespołu (do projektowania pracy)
- Kanwa zespołu
- Karta pracy ze strategiami radzenia sobie z trudnym pracownikiem
- Strategie radzenia sobie z oporem
- Zeszyt ćwiczeń - jak ugasić emocje w zespole
- Karta pracy - 8 technik radzenia sobie z krytyką
- Zeszyt ćwiczeń - Jak sobie radzić z wampirem energetycznym
- Karta pracy - jak poradzić sobie z oporem przed cyfryzacją
- Karta pracy - projektowanie doświadczenia pracownika
- Mapa kompetencji i plan szkoleń
- 12 wyróżników kultury
- Przykładowe pytania rekrutacyjne
- Zeszyt ćwiczeń - motywowanie
- Kwestionariusz pasji i zainteresowań
- Test dojrzałości przywódczej
- Test kompetencji przywódczych
- Test oceny kultury organizacyjnej OCAI + arkusz oceny
- Kanwa oceny kultury
- Test - Profile osobowości
- Kwestionariusz preferencji informacji zwrotnej
- Przykład kodeksu honorowego
- Zeszyt ćwiczeń - budowa kultury zespołu
Korzyści z uczestnictwa w programie HR Excellence
Oszczędzaj czas
Konsultuj swoje wyzwania z mentorami – nasi mentorzy są tu, aby odpowiedzieć na Twoje pytania i pomóc Ci w osiągnięciu Twoich celów zawodowych szybciej a także dostarczyć aktualną wiedzę.
- Zyskaj dostęp do kursu o dowolnej porze – korzystasz z naszej platformy szkoleniowej o dowolnym czasie w dowolnym miejscu (np. w drodze do/z pracy)
- Nie będziesz już sam odkrywać ameryki – przestań popełniać błędy, naucz się w ciągu 31 godzin sprawdzonych metod zarządzania, które zdobywałem przez 23 lata
- Zyskać więcej czasu dla siebie – i poświęć go na to co lubisz, a nie na gaszenie kolejnych konfliktów
- Skrócony cykl rekrutacji i onboardingu – Nabyta wiedza pozwala na efektywniejsze planowanie kompetencji zespołu oraz zaplanowanie doświadczenia pracownika, co skutkuje szybszym doborem odpowiednich kandydatów i ich adaptacją.
- Mniejsza liczba konfliktów w zespole – Dzięki umiejętnościom rozwiązywania konfliktów i radzenia sobie z trudnymi pracownikami, można unikać czasochłonnych sytuacji konfliktowych.
Popraw efektywność
Zapewnij bezproblemową współpracę wielu pokoleń – nauczysz się współpracować z każdym pokoleniem i tworzyć efektywnie pracujące różnorodne zespół
- Zmniejszenie rotacji pracowników – Planowanie doświadczenia pracownika i rozpoznawanie motywatorów przyczyniają się do wzrostu lojalności, co bezpośrednio wpływa na zmniejszenie kosztów związanych z częstą rotacją personelu.
- Optymalizacja kosztów szkoleń – Kurs oferuje kompleksową wiedzę z wielu obszarów, eliminując potrzebę inwestowania w liczne pojedyncze szkolenia.
- Poprawa wydajności zespołu: Nauczysz się, jak budować zgrane zespoły, rozpoznawać i naprawiać dysfunkcje oraz projektować pracę zespołową, co bezpośrednio przekłada się na lepsze wyniki.
- Lepsze dopasowanie pracowników do zadań:- Zrozumienie roli zespołowych i profili kompetencji oraz talentów pracowników pozwala na efektywniejsze przypisanie ról, odpowiedzialności za cele. Pracownicy wykorzystujący swoje talenty pracują efektywniej.
- Wzmacnianie innowacyjności – Budowa różnorodnych zespołów, przełamywanie myślenia grupowego i budowanie umysłu zbiorowego stymuluje kreatywność i innowacyjność w rozwiązywaniu problemów.
Zadbaj o emocje
Oszczędź sobie nerwów – zyskasz nowe kompetencje społeczne, które pomogą Ci osiągać cele bez niepotrzebnych nerwów
Poradzisz sobie z trudnymi pracownikami – będziesz sobie radził z trudnymi pracownikami i oporem w zespole
- Opanujesz konflikty i kryzysy – nauczysz się jak łagodzić konflikty, ale również jak do nich nie doprowadzać
- Buduj relacje w zespole – dowiesz się jak zbudować kulturę w której nie ma miejsca na strach, ale jest miejsce na przyjaźń, wsparcie, zażyłość
- Lepsza atmosfera w zespole – Nauka zarządzania emocjami i konfliktami, a także budowanie kultury opartej na zaangażowaniu i bezpieczeństwie, przyczynia się do poprawy atmosfery pracy.
- Wzrost zaangażowania pracowników – Rozwijanie talentów, projektowanie ścieżek rozwoju zawodowego i doświadczenia pracownika buduje lojalność i motywację wśród pracowników.
Program HR Excellence
Jak pomóc zespołowi osiągać cele i pokonywać trudności? Jak poprawić efektywność i wyeliminować dysfunkcje?
- Wzmacnianie efektywności przez coaching zespołów
- Od czego zależy efektywność zespołu
- Źródła efektywności w poszczególnych kulturach organizacyjnych
- Jak jednorodność i różnorodność wpływa na efektywność?
- Jak kształtować dojrzałą identyfikację grupową?
- Jak przełamać syndrom myślenia grupowego?
- Jak zbudować umysł zbiorowy?
- Jaki rodzaj zespołu pasuje do jakich zadań?
- Cykl rozwoju zespołu
- Jak rozpoznawać i naprawić dysfunkcje zespołu?
- Role zespołowe – test
- Efektywna wielkość zespołu
- Profile kompetencji
- Jak zaprojektować pracę zespołową?
- Kanwa zespołu
Ten kurs został stworzony z myślą o menadżerach pragnących doskonalić swoje umiejętności i rozwiązywać problemy zespołu takie jak konflikty, opór, pretensje, krytykę, wycofanie się, manipulacje, złość, kłamstwo, plotki, marudzenie.
- Jak sobie radzić z trudnymi pracownikami?
- Jak radzić sobie z oporem?
- Jak ugasić emocje w zespole?
- Strategie radzenia sobie z krytykiem
- Strategie radzenia sobie z narcyzem
- Strategie radzenia sobie z wampirami energetycznymi
- Źródła konfliktów i ich rozwiązywanie
- Autocoaching w trudnych sytuacjach
- Jak poradzić sobie z oporem przed cyfryzacją?
- Jak zarządzać wielopokoleniowym zespołem?
Dowiedz się jak rozpoznać swoją kulturę oraz jak zatrudniać pracowników którzy do niej pasują. Naucz się planować doświadczenie pracownika, które spowoduje, że nie będzie szukał innego pracodawcy. Zaplanuj kompetencje zespołu i dowiedz się jak skutecznie przeprowadzić proces rekrutacji. Na koniec poznaj najnowszy model motywacji, dzięki któremu lepiej rozpoznasz motywatory swoich pracowników.
- Jakie są rodzaje kultury organizacyjnej?
- Jak opisać kulturę organizacyjną?
- W jaki sposób pytać kandydatów/pracodawcę o dopasowanie kulturowe?
- Planowanie doświadczenia pracownika
- Planowanie kompetencji zespołu
- Zatrudnianie i zwalnianie
- Motywacja 4.0
- Jak zbudować zgrany zespół
Odkryj talenty pracowników. Naucz się je rozwijać. Zwiększ lojalność i zaangażowanie pracowników.
- Projektowanie rozwoju zawodowego
- Jak odkrywać i wykorzystywać swoje (ale też pracowników) talenty w pracy?
Dowiedz się kim jest przywódca i czym różni się od menadżera. Naucz się jakie są właściwe motywy do bycia przywódcą. Poznaj model dojrzałości przywódczej menadżerów i testy, które wykorzystasz do oceny poziomu dojrzałości przywódczej. Naucz się w jakie role powinien wchodzić nowoczesny przywódca i sprawdź (test) jakie kompetencje Twoich menadżerów są schyłkowe, cały czas powinny być rozwijane, a jakie są kompetencjami przyszłości. Zaplanuj rozwój menadżerów w oparciu o testy, które dostarczamy.
- Dlaczego chcę być przywódcą
- Kim jest przywódca
- Rozwój dojrzałości przywódczej – test
- Role zwinnego przywódcy – test
Dowiedz się jak wygrywać dzięki angażującej kulturze wspierającej strategię?
- Co to jest kultura organizacyjna
- Jak przeprowadzić warsztat zmiany kultury organizacyjnej
- Ocena obecnej kultury organizacyjne
- Definicja docelowej kultury organizacyjnej
- Jak wdrożyć kulturę organizacyjną (Culture book,..)
Dowiedz się jak zaprojektować i wdrożyć kulturę w zespole. Poznaj tajniki budowy bezpieczeństwa i angażowania pracowników dzięki kulturze zespołu.
- Trzy umiejętności potrzebne do budowy kultury zespołu
- Misja zespołu
- Wartości
- Zasady
- Kodeks honorowy
Naucz się wyrażać swoje zdanie w sposób zdecydowany, lecz szanujący innych. Poznaj style komunikacji i naucz się skutecznie komunikować z osobami o innym stylu niż Twój. Naucz się udzielać konstruktywnej informacji zwrotnej, która buduje, a nie rani drugiego człowieka. Skuteczna komunikacja to klucz do rozwiązania problemów i osiągnięcia wspólnych celów.
- Anatomia komunikacji
- Trzy style komunikowania się
- Komunikacja ze względu na osobowość (kolory)
- Jak się porozumiewać?
- Informacja zwrotna
Zapraszam Cię raz w miesiącu na mentoring w dwóch obszarach:
- Efektywność osobista
- Efektywne rozwiązywanie problemów
Przed mentoringiem przygotuj pytania i zadaj je za pośrednictwem formularza. Każdy mentoring jest nagrywany i wgrany na platformę szkoleniową.
Licencja
- Niniejszy materiał jest chroniony prawem autorskim, ściśle ograniczającym jego powielanie i używanie.
- Materiały załączone do szkolenia można przekazać tylko uczestnikowi, dla którego zakupiono licencję lub który jest aktywnym uczestnikiem programu HR Excellence.
- Każdemu uczestnikowi możesz posiadać jedną drukowaną lub cyfrową kopię.
- Materiał nie może być modyfikowany ani wykorzystywany do tworzenia dzieł pochodnych i nie może być rozpowszechniany w jakiejkolwiek formie, z zastrzeżeniem przypadków określonych w poprzednim punkcie.
- Wszystkie informacje o prawach autorskich i znaki towarowe nie mogą pozostać zmienione.
- Licencjodawca udziela niewyłącznej i nieprzenoszalnej licencji na wykorzystanie metody oraz materiałów załączonych do szkolenia HR Excellence w jednej organizacji, która została wskazana na fakturze zakupu szkolenia HR Excellence.
Funkcje kursu
- Lekcje 92
- Kartkówka 0
- Trwanie 12 miesięcy
- Poziom Wszystkie poziomy
- Język Język polski
- Studenci 81
- Certyfikat Nie
- Oceny Tak
Sympatyk transformacji cyfrowej, wielbiciel minimalizmu, prostoty, elastyczności, jasnej komunikacji. Zarabia na życie cyfryzowaniem przedsiębiorstw. Niewolnik interdyscyplinarnego rozwoju. Wierzy, że można wygrywać dzięki większej wiedzy, świadomości siebie i klientów. Niepoprawny optymista. Przyjaciel świata, ludzi i nauki. Inspirowany przez doświadczenia, wyjątkowych ludzi i podróże.